hirdetés

Gyümölccsel a tüdőrák ellen

Egy, az Amerikai Orvosi Társaság lapjában publikált kutatás arra mutat rá, hogy a gyümölcsben és zöldségben gazdag étrend csökkentheti a tüdőrák kialakulásának kockázatát.
2005.09.28 20:12, Forrás: Spicy Press Hírügynökség

hirdetés

Az olyan zöldségekben, mint például a spenót, a répa vagy a brokkoli, olyan anyagok, úgynevezett pitoösztrogének találhatók, melyek segíthetnek megelőzni a rák kialakulását. A pitoösztrogén egyfajta növényi hormon, melynek a rákos daganatok megelőzésében játszott szerepe ugyan már eddig is közismert volt, de azt még nem vizsgálták meg, hogy mennyire védi meg a szervezetet a tüdőráktól.

Ezt tették meg az amerikai kutatók, és azt találták, hogy az egészséges emberek több zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, mint a tüdőrákosok. A pitoösztogének akkor bizonyulnak a leghatásosabbnak, ha az illető nem dohányzott, de csökkentheti a dohányosoknál is a tüdőrák kialakulásának esélyét, illetve azoknál is, akik már abbahagyták a dohányzást. Persze a dohányzás csökkentése, illetve abbahagyása a legjobb védekezés: a napi cigaretták számának felére csökkentése 27 százalékkal csökkenti a tüdőrák kialakulásának kockázatát.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Superman, azaz Christopher Reeve özvegye tüdőrákban szenved A brit nők leszoknak a cigiről - máris kevesebb a tüdőrák Nőtt a tüdőrákos nők száma Tüdőrák napi két-három cigitől?

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.