hirdetés

A korai halfogyasztással védekezhetünk az allergia ellen

A korai életszakaszban, a halfélék étrendbe történő bevezetésével megelőzhetjük az allergia kialakulását, állítják svéd kutatók.
2006.08.31 13:49, Forrás: orvostkeresek.hu

hirdetés

Az Allergy folyóiratban megjelent kutatásban megközelítőleg 3.000 gyermeket figyeltek meg születésük pillanatától négy éves korukig. A vizsgálatok eredményei szerint az egy éves kor előtt bevezetett halfogyasztás esetükben csökkentette az allergia, asztma és az ekcéma kialakulásának kockázatát.

A kutatás egy, már korábban zajlott vizsgálat eredményeit látszik alátámasztani, melyben azon várandós kismamák gyermekei körében, akik terhességük alatt halolaj kapszulát szedtek, szintén csökkent az allergia kockázata.

A halolaj, s a benne található jótékony omega-3 zsírsavak az egészséges immunrendszer fejlődésében játszanak fontos szerepet. A kutatók éppen ezért úgy gondolják, hogy a vizsgálat eredménye az omega-3 zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásának köszönhető, mely ezáltal képes az immunrendszer alakulását kedvező irányba befolyásolni, s így csökkenteni az allergiák valószínűségét.

Az általános orvosi ajánlás szerint azonban a hal, étrendbe történő bevezetését tanácsos a gyermek egy éves kora utáni időszakra halasztani, éppen az allergiás reakció elkerülése végett. Az American College of Asthma, Allergy and Immunology szervezet az olyan gyermekek esetében, akik családjában előfordult allergiás megbetegedés, a halételek bevezetését csak a 3. életév betöltése után javasolja.

Svédországban azonban a fenti javaslat 2003-tól érvényét vesztette, ugyanis nem találtak megfelelő bizonyítékot annak alátámasztására, hogy a halételek bevezetésének elhalasztása csökkentené a halra adott allergiás reakció megjelenésének valószínűségét. Épp ellenkezőleg, egyre több vizsgálat igazolja, hogy a halak egy éves kor előtti bevezetése csökkenti az allergiás reakció megjelenését.

Természetesen további vizsgálatok szükségesek egy új, általános érvényű hozzátáplálási ajánlás megfogalmazásához. A halfogyasztás 1 éves kor előtti bevezetésének tanácsosságát addig is számos kutatás elemzi.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Az allergia esetleges kiváltói kisbabáknál - Védekezzünk ellene

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

A hasfájás és kezelése
2012. febr. 10. 14:24

A Sjögren-szindróma és tünetei
2012. febr. 10. 12:37

Cystoscopia: A hólyagtükrözés
2012. febr. 10. 10:42

Mikor szükséges feltétlenül eltávolítani a bölcsességfogat?
2012. febr. 10. 09:13

Torokgyulladás és kaparó torok
2012. febr. 10. 07:38

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.