hirdetés

A rendszeres teaivók csontjai erősebbek

A tajvani Cseng Kung Nemzeti Egyetemi Kórház kutatói által összeállított tanulmány szerint a csontok erősödése azoknál a személyeknél volt megfigyelhető, akik legalább hat éven át napi átlagban legalább két csésze fekete vagy zöld teát ittak.
2004.01.05 13:52

Az Archives of Internal Medicine szakfolyóiratban megjelent kutatási eredménynek jelentős közegészségügyi haszna lehet, hisz az oszteoporózis (csontritkulás) miatt bekövetkező öregkori csonttörések már eddig is súlyos gondot jelentettek az időseknek és az egészségügyi ellátó hálózatnak; s félő, hogy ez a helyzet romlani fog, ahogy nő a várható átlagos életkor, s ezzel az idősek aránya a lakosságban.

Az Amerikai Egyesült Államokban például az 50 évesnél idősebb népesség közel 50 százalékát érinti a csontritkulás. Az oszteoporózis egyik tipikus következményének, az időskori combnyaktöréseknek a száma, amely 1990-ben világszerte 1,7 millió volt, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) számításai szerint 2050-re 6,3 millióra emelkedhet.

A tea fluoridokat és az ösztrogénekhez hasonló flavonoidokat tartalmaz - mindkét vegyület-csoportnak szerepe van a csontsűrűség megőrzésében - idézte az AP a tudós folyóirat közlését.

A tajvani kutatók 1037 - felerészben átlagos, felerészben "erős" teaivó körében - rendszeresen mérték a testtömeget, a csontsűrűséget, és megfigyelték az életmódnak a csontbetegség szempontjából jelentős elemeit. Azoknál a személyeknél, akik legalább tíz éven át napi átlagban legalább két csésze fekete vagy zöld teát fogyasztottak, a csontsűrűség átlagosan 6,2 százalékkal volt nagyobb, mint a teát kerülő, vagy csak rendszertelenül kortyolgató személyeknél; a hatéves erős teázó múlttal rendelkezők esetében 2,3 százalékkal nagyobb csontsűrűség volt kimutatható.

Dr Meir Stampfer, a Harvard Egyetem közegészségügyi intézetének munkatársa figyelemre méltónak nevezte a tajvani eredményeket, de hangsúlyozta: még további vizsgálatok kellenek ahhoz, hogy ez az eredmény orvosi ajánlásra vezessen.

Addig a tea megmarad egyszerű élvezeti cikknek, amelyet az ember az ízéért és élénkítő hatásáért fogyaszt.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

A csontritkulásról osteoporozis csontritkulás

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Agyrázkódás - Tünetek és ellátás
2012. máj. 26. 05:21

Allergia csecsemőknél és kisgyermekeknél
2012. máj. 26. 02:51

A vastagbél betegségeinek szűrése
2012. máj. 25. 23:23

Milyen a jó kórházi gyógyszerész?
2012. máj. 25. 23:00

Cukorbeteg gyerekek - Speciális kérdések az életmódról
2012. máj. 25. 21:41

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.