hirdetés

A terhesség alatt fogyasztott csokoládé jót tesz az újszülöttnek

Örülhetnek a várandós kismamák, mert finn kutatók kiderítették, hogy a csokoládé fogyasztása jó hatással van a születendő kisbabára.
2006.12.10 11:03, Forrás: ma.hu

hirdetés

A Helsinki Egyetem kutatói 300 várandós kismamát kérdeztek részben csokoládé fogyasztási szokásaikról, részben stressz szintjükről. Hat hónappal a szülés után a rendszeresen csokoládét fogyasztó kismamák csecsemői mosolygósabbak és nevetősebbek voltak, mint azon kismamák gyermekei akik nem szeretik az édességet.

A "New Scientist" keddi száma szerint még az egyébként stresszes kismamák gyerekeinek is érzékelhetően jót tett a rendszeres csokoládé fogyasztás, legalábbis abban az összehasonlításban, amit azokkal a csecsemőkkel szemben végeztek, akiknek mamájuk nem rendszeres csokoládé fogyasztó. Katri Raikkanen a kutatás vezetője elismerte, hogy nem biztosak abban, hogy a csokoládé fogyasztás és a gyerekek viselkedése között nincsenek esetleg más tényezők is. De arra gyanakodnak, hogy a hatások, amik megfigyelhetőek voltak a csokoládéban található vegyi anyagokkal lehetnek összefüggésben, ami segít pozitív hangulatot a méhben lévő gyerek felé továbbítani.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Szex a terhesség alatt és után Terhesség ellen vegyen citromlét!

Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

A hasfájás és kezelése
2012. febr. 10. 14:24

A Sjögren-szindróma és tünetei
2012. febr. 10. 12:37

Cystoscopia: A hólyagtükrözés
2012. febr. 10. 10:42

Mikor szükséges feltétlenül eltávolítani a bölcsességfogat?
2012. febr. 10. 09:13

Torokgyulladás és kaparó torok
2012. febr. 10. 07:38

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.