hirdetés
null

A fogamzásgátlók nem növelik a mellrák esélyét

Egy tekintélyes orvosi lap beszámol arról a kutatásról, mely szerint nincs kapcsolat a fogamzásgátló szerek és a mellrák között.
2002.06.27 16:04, Forrás: CNN

A korábbi kutatások szerint azok a nők, akik fogamzásgátlószert szedtek nagyobb eséllyel betegedtek meg mellrákban, mint azok akik nem. Mivel az Egyesült Államokban az 1945 után született nők 80 százaléka szedett már tablettát elég sokakat érintett a téma.


Az új kutatásban 9200 nőt vizsgáltak 35 és 64 éves kor között. Tehát egy olyan csoportot, melyben a tablettát szedő nők első generációja is szerepelt. Korábban nem végezhettek ilyen kutatásokat, hiszen tablettát csak 1960 óta szednek a nők és akik akik akkor elkezdték szedni a szert csak most értek abba a korba, amelynél már magas a kockázat a mellrák kialakulására.


"Üdvös, hogy olyan eredményeket kaptunk, melyek jó hírt jelentenek azoknak a nőknek, akik valaha fogamzásgátló szereket szedtek"-nyilatkozta Dr. Kathy J. Helzlsouer,a Johns Hopkins University rákkutatója.

Korábbi kutatások egybehangzóan azt az eredmény hozták, hogy a mellrák esélyét 25 %-kal növeli a gyógyszerek fogyasztása.

A magyarországi emlőszűrés eredményei

A szervezett mammográfiás emlőszűréseket követően csaknem 500 nő számára javasoltak daganat miatt műtétet az orvosok az év első negyedében - tartalmazza az Országos Tisztifőorvosi Hivatal közleménye. A közlés szerint Lun Katalin országos tiszti főorvos az intézmény csütörtöki Semmelweis-napi ünnepségén tájékoztatta a résztvevőket arról, hogy a mellrákszűréseket koordináló szakmai bizottság a napokban értékelte a 45-65 éves nők számára decemberben és januárban elindított program első negyedévi eredményeit.

Az ismertetés szerint március 31-ig az országban működő 32 szűrőállomás összesen mintegy 204 ezer behívót küldött ki a vizsgálatokra, amelyeken az érintettek 41 százaléka jelent meg. A mammográfiás szűréseken résztvevők 92 százaléka negatív leletet kapott, a többieket azonban tovább vizsgálták. A közleményben olvasható, hogy a vizsgálatok után műtétre javasolt 500 nő több mint felénél tünetmentes és 15 milliméter alatti, azaz korai stádiumban lévő mellrákot állapítottak meg, így mintegy 260 érintett emlője vált megmenthetővé a szervezett szűrésnek köszönhetően.

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!
Belépés és regisztráció

Belépés:

regisztráció

Regisztráció:

belépés
hirdetés

WEBBeteg

Orvosoktól betegeknek, hitelesen

Agyrázkódás - Tünetek és ellátás
2012. máj. 26. 05:21

Allergia csecsemőknél és kisgyermekeknél
2012. máj. 26. 02:51

A vastagbél betegségeinek szűrése
2012. máj. 25. 23:23

Milyen a jó kórházi gyógyszerész?
2012. máj. 25. 23:00

Cukorbeteg gyerekek - Speciális kérdések az életmódról
2012. máj. 25. 21:41

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.